FAQ

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Dlatego, że jesteśmy dużym centrum szkoleniowym, prowadzimy szkolenia na wysokim poziomie i z roku na rok na coraz nowocześniejszym sprzęcie. Mamy doświadczoną kadrę instruktorską i konkurencyjne ceny.

Ponadto ujawniamy , krótką listę na co zwrócić uwagę przy wyborze szkolenia, rejsu, czarteru, ponieważ dotarły do nas sygnały o różnych nadużyciach ze strony niektórych organizatorów. Naszym zdaniem warto sprawdzić:

  1. Czy organizator szkolenia prowadzi zarejestrowaną działalność gospodarczą w: ewidencja działalności gospodarczej lub krs, oraz od kiedy taką działalność prowadzi.
  2. Czy instruktorzy/kapitanowie posiadają odpowiednie uprawnienia nie tylko formalne, ale także doświadczenie i gdzie takie uprawnienia zdobyli. Niektóre prywatne szkoły wyższe umożliwiały zdobycie patentu instruktorskiego na „przyspieszonych kursach zimowych” stąd warto zweryfikować instruktora w okręgowym związku żeglarskim lub motorowodnym, z którym dany organizator współpracuje. W niektórych podmiotach „szkolą” osoby bez jakiegokolwiek przygotowania instruktorskiego czy merytorycznego.
  3. Na jakim sprzęcie odbywa się szkolenie – czy jachty są zarejestrowane, ubezpieczone, wyposażone zgodnie z przepisami? W przypadku jachtów morskich czy mają ważny przegląd techniczny i kartę bezpieczeństwa?
  4. Czy organizator posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej?
  5. Czy organizator jest właścicielem jednostek szkoleniowych a jeśli nie to jakim tytułem prawnym dysponuje do użytkowania danego sprzętu?
  6. Czy oferowane szkolenie jest zgodne z przepisami i wytycznymi szkoleniowymi, czy jest próbą „załatwienia” egzaminu (często są to próby nieudolne)
  7. Czy organizator szkolenia jest zrzeszony w jakichś organizacjach żeglarskich/motorowodnych i na ile te organizacje są wiarygodne?

Żeby przeczytać szczegóły na temat kursu, kliknij na nazwę kursu pod zdjęciem.

Żeby zarezerwować kliknij „dodaj do koszyka”, a gdy już dodasz wszystkie intersujące Cię kursy kliknij „przejdź do kasy” a następnie wypisz formularz zgłoszeniowy i kliknij „kupuję i płacę” – wówczas miejsce zostanie zarezerwowane a Ty otrzymasz maila z potwierdzeniem.

Kursy/rejsy dodane do koszyka zakupów możesz sprawdzić w prawym górnym rogu, pod warunkiem, że jesteś na górze strony.

Nasza strona ma podwójne menu – czarne widoczne jedynie gdy jesteś na górze strony, oraz drugie (bardziej rozbudowane) widoczne cały czas. Ze względu na szeroki zakres usług konieczny był podział w taki sposób. Gdy rozwiniesz menu (to na granatowym tle) pojawią się szczegółowe nazwy kursów, a gdy wybierzesz interesujący Cię kurs pojawi się szczegółowa oferta z terminami.

W opisach kursów/rejsów staraliśmy się dokładnie napisać jak dany kurs wygląda oraz czy wymaga wcześniejszego doświadczenia. Niemniej jeśli po przeczytaniu opisu nadal masz wątpliwości możesz do nas zadzwonić lub napisać, to pomożemy Ci wybrać szkolenie najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb.

Szkolenia praktyczne prowadzimy głównie w Poznaniu i w Szczecinie, ale sporo szkoleń zrobiliśmy również w formie wyjazdowej.

Liczne kursy SRC i specjalistyczne regularnie organizujemy w całej Polsce i za granicą.

Na szkolenia teoretyczne:

  • najczęściej coś do notowania (zeszyt, długopis)
  • czasami zdjęcie

Na kursy śródlądowe:

  • ubranie przeciwdeszczowe
  • obuwie sportowe (z miękką podeszwą, żeby nie uszkodzić jachtów)
  • jedzenie/napoje

Na kursy morskie / rejsy morskie :

  • śpiwór
  • ubranie przeciwdeszczowe (najlepiej sztormiak + kalosze)
  • ciepłe ubranie,
  • czapka, rękawiczki, okulary przeciwsłoneczne
  • dokument tożsamości
  • opinie z rejsów (osoby podchodzące do egzaminu)
  • notatnik, długopis
  • mogą być przydatne także: latarka, scyzoryk,

Żeby podejść do egzaminu na stopień jachtowego sternika morskiego / motorowodnego sternika morskiego potrzebujesz minimum 200h w co najminiej 2 rejsach morskich. Jeżeli masz minimum 100h stażu to możesz zapisać się na tygodniowy kurs z rejsem (zalecany większy staż na poziomie ok 150 h), jeżeli masz mniej godzin lub jeszcze nie pływałeś po morzu – możesz wybrać 2-3 tygodniowe turnusy (jeden po drugim lub w różnych terminach).

Tak. Jedynym dokumentem potwierdzającym odbycie stażu jest opinia z rejsu, najlepiej na druku PZŻ – do pobrania na naszej stronie. Wpisy w książeczce żeglarskiej lub pamiątkowe certyfikaty mają wartość „pamiątkową”, ale nie są honorowane przez PZŻ ani PZMWiNW. Na egzaminie dokumenty wystarczy przedstawić jedynie do wglądu dla komisji egzaminacyjnej, a oryginały wysyła się po egzaminie do biura odpowiednio PZŻ i PZMWiNW

Zależy od certyfikatu/patentu. Niektóre nie wymagają zdjęcia, inne wymagają dostarczenia zdjęcia do nas (np. SRC, ISSA, część certyfikatów RYA), w innym przypadku sam wysyłasz zdjęcie (patenty i licencje PZŻ oraz PZMWiNW)

Do stażu wlicza się godziny przepływane na żaglach i na silniku (nawet jeśli silnikowe zdecydowanie przeważały). Żeby prawidłowo policzyć godziny – zsumuj rubryki „godziny na żaglach” i „godziny na silniku”.

Do stażu nie wlicza się godzin postoju (zarówno w portach jak i na kotwicy lub na bojce).

UWAGA: Niektórzy skiperzy w rubryce „razem godzin” wpisują również godziny postoju – pamiętaj, że uznane zostaną tylko godziny z rubryk: „żagle godz.” i „silnik godz.”

Najczęściej w trakcie tygodniowego rejsu-kursu żeglujemy przez Zalew Szczeciński i Bałtyk do:

Sassnitz, Kołobrzegu, Świnoujścia, Dziwnowa, Trzebieży, Stralsundu.

Przy sprzyjającej pogodzie odwiedzamy również Bornholm

Staż z Chorwacji jest uznawany pod warunkiem, że rejs przebiegał po wodach pełnomorskich.

Pamiętaj, że Twoja dokumentacja egzaminacyjna jest weryfikowana przez Komisję Egzaminacyjną oraz w centrali PZŻ przed wystawieniem patentu. Jeżeli chcesz mieć pewność, że nikt nie zakwestionuje Twojego stażu z Chorwacji to wg zaleceń Komisji Szkolenia PZŻ powinna być na niej adnotacja: „rejs przebiegał po wodach pełnomorskich”.

Po zdanym egzaminie każdy indywidualnie wnioskuje o patent do centrali odpowiednio PZŻ lub PZMWiNW w Warszawie. Normalny czas oczekiwania to około miesiąca. Przed i po sezonie patenty docierają szybciej, natomiast w szczycie sezonu trwa to dłużej.

Patent dotrze do Ciebie bezpośrednio z centrali PZŻ lub PZMWiNW w Warszawie na podany we wniosku adres do korespondencji.

Zależy od certyfiaktu. Wiele certyfikatów możemy wydać bezpośrednio po kursie, ale niektóre są wydawane jedynie w UK. Dotyczy to m.in.: popularnego SRC. Średni czas oczekiwania to ok 4-6 tygodni. Bezpośrednio po kursie możemy wystawić tymczasowy certyfikat, który od formalnej strony nie jest dokumentem, ale jeśli w ostatniej chwili przed czarterem przypomniałeś sobie że nie masz SRC, to jest to jakieś rozwiązanie, bo sporo firm czarterowych uznaje już certyfikat tymczasowy. Również certyfiakt Yachtmaster lub ICC jest wydawany przez biuro RYA.

Czas oczekiwania na certyfikat najczęściej wynosi ok. 4 tygodni.

Dzięki wysokiemu poziomowi szkolenia i doświadczonej kadrze instruktorskiej, na przestrzeni lat mamy wysoką zdawalność egzaminów – bliską 100%. Oznacza to, że jeśli dobrze wykorzystasz czas na kursie, to powinieneś zdać egzamin. Najważniejsze to byś do kursu podszedł poważnie i dobrze wykorzystał czas na kursie. Przed szkoleniem dla średnio zaawansowanych i zaawansownych warto odświeżyć sobie wiedzę z niższych stopni.

Generalnie tak. Ponieważ robimy szkolenia w trybie dosyć intensywnym, nie ma czasu na naukę manewrowania od podstaw lub wykłady z zakresu żeglarza – także kurs jachtowego sternika morskiego / morskiego sternika motorowodnego jest przewidziany dla osób posiadających wiedzę i umiejętności z zakresu żeglarza jachtowego / sternika motorowodnego. Oznacza to, że możemy przyjąć na kurs osobę, która nie ma patentu żeglarza jachtowego, ale ma duże doświadczenie w żeglowaniu i samodzielnie przygotuje się z teorii z zakresu żeglarza jachtowego.

Jeśli uważasz, że w tym dziale powinny być odpowiedzi na nurtujące Cię pytania – napisz lub zadzwoń do nas, a postaramy się rozszerzyć dział FAQ